„Една кола не е кола, ако не е забавна. Затова няма да позволим нашите автомобили да се превърнат в стока“.
Това е коментар на изпълнителния директор на Toyota Коджи Сато, цитиран от Motor1. Той го казва по време на брифинг след обявяването на финансовите резултати на компанията.
С изказването си Сато потвърждава, че ще продължава да следва декрета на Акио Тойода от 2017 г. Тогава той обяви краткото: „без повече скучни коли“/ През следващите години компанията пусна GR Yaris, GR Corolla, Supra и други спортни модели.
След известно затишие, изглежда, че сега се подходят нови дръзки модели. Например шосейна версия на GR GT3. Новият RAV4 също ще има GR Sport версия. А пък Lexus представи новия IS500 Ultimate Edition, който вероятно ще е последният с V8 на модела. Самият V8 обаче се очаква да продължи да съществува в нова версия именно за GR GT3.
Сато казва, че малките промени в дизайна и функциите не са достатъчни за оставане на върха. Вместо това Toyota ще заложи на същата страст, която има в GR моделите и ще я внедри и в стандартните си предложения. „Искаме този начин на мислене да влезе във всеки един от екипите ни“.
И да, ще има още спортни модели. „Няма съмнение, че ще имаме още възможности да говорим за вълнуващи коли, когато моментът е подходящ“, казва Сато.
Също така компанията предупреди, че митата могат да навредят сериозно на бизнеса ѝ. По време на представянето на RAV4 вицепрезидентът и главен оперативен директор на Toyota Марк Темплин казва съвсем ясно: „Това не може да бъде устойчиво“, имайки предвид митата.
Той допълва, че половината от колите, които компанията продава в САЩ, са внос. А Северна Америка е най-големият пазар на бранда. Митата ще доведат до неизбежно увеличение на цените дори и колите да се произвеждат в страната. Основната причина – нито една произведена в САЩ кола не използва 100% части направени в същата страна.
„Таксите върху частите ще повлияят негативно на продажбите, обслужването и ремонтите на колите, които ще станат по-скъпи за клиентите. Веригите за доставки са сложни глобални системи и не можем да преместим заводите за една нощ“, казва Темплин.
И за да е сигурен, че ще бъде разбран завършва: „Новите коли ще станат недостъпни за много повече американци“.